Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
AdresAleja Piastów 41, 71-065 SZCZECIN
Telefon(+48) 91 449 47 71
Fax(+48) 91 449 47 71
E-mailwtmit@zut.edu.pl
wwwwww.zut.edu.pl
dr hab. inż. Maciej Taczała
Dziekan Wydziału Techniki Morskiej (Dean of the Faculty of Marine Technology) 

Struktura organizacyjna

Katedra Konstrukcji i Mechaniki Okrętów:

  • Zakład Projektowania Konstrukcji Okrętów
  • Zespół Mechaniki Konstrukcji Okrętów

Katedra Oceanotechniki i Projektowania Systemów Morskich:

  • Zakład Hydromechaniki Okrętów
  • Zespół Projektowania Statków i Obiektów Oceanotechnicznych

Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych:

  • Zakład Maszyn Cieplnych Okrętowych
  • Zakład Siłowni Okrętowych
  • Zakład Teorii Maszyn Cieplnych

Katedra Technicznego Zabezpieczenia Okrętów:

  • Zakład Inżynierii Bezpieczeństwa
  • Zakład Wibroakustyki Stosowanej
  • Laboratorium Badań Cech Pożarowych Materiałów

Katedra Maszyn i Systemów Transportowych:

  • Zakład Maszyn Transportowych
  • Zakład Mechaniki Stosowanej Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu

Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu

oraz samodzielne Zakłady:

  • Zakład Technologii Okrętów 
  • Zakład Chłodnictwa 
  • Zakład Automatyki Okrętowej

Działalność dydaktyczna


Oferta studiów WTM obejmuje:

1. Na kierunku Oceanotechnika:

Wyższe studia magisterskie dzienne 5-letnie w specjalnościach:

  • Okręty, obiekty i urządzenia oceanotechniczne
  • Siłownie i systemy zabezpieczeń okrętów i obiektów oceanotechnicznych
  • Metody informatyczne w technice i gospodarce morskiej

Wyższe studia zawodowe dzienne 3,5-letnie w specjalnościach:

  • Budowa i eksploatacja statków śródlądowych i przybrzeżnych
  • Inżynieria ochrony obiektów morskich i lądowych
  • Obsługiwanie maszyn i urządzeń
  • Technika portowa

Wyższe studia zawodowe zaoczne 4,5-letnie w specjalnościach:

  • Siłownie okrętów i obiektów oceanotechnicznych
  • Budowa i remonty statków morskich

Ponadto dla osób posiadających tytuł zawodowy inżyniera prowadzone są:

Wyższe studia magisterskie uzupełniające dzienne 2-letnie i zaoczne 2,5-letnie w specjalnościach:

  • Siłownie i systemy zabezpieczeń okrętów i obiektów
  • Logistyka i zarządzanie w transporcie wodnym
  • Organizacja i zarządzanie w przemyśle okrętowym

2. Na kierunku Transport WTM oferuje:

  • Wyższe studia zawodowe dzienne 3,5-letnie
  • Wyższe studia zawodowe zaoczne 3,5-letnie w specjalności : Techniki transportu zintegrowanego

Wydział Techniki Morskiej prowadzi również badania naukowe i prace naukowo - techniczne mające na celu rozwój nauki, rozwój kadry a także współpracę z jednostkami gospodarczymi.

Prace na rzecz jednostek gospodarczych

  • Projektowanie i badania techniczne cięgnowych systemów utrzymywania pozycji statku
  • Projektowanie i badania techniczne systemów podnoszenia obiektów z toni morskiej z kompensacją wpływu falowania
  • Projektowanie systemów wydobywania minerałów z dna morskiego
  • Projektowanie i badania techniczne wyposażenia do prac podwodnych
  • Badania obiektów w toni morskiej zdalnie sterowanymi pojazdami głębinowymi
  • Pomiary geodezyjne obiektów morskich i lądowych
  • Projektowanie stoczniowych procesów technologicznych
  • Analiza wytrzymałości konstrukcji metodą elementów skończonych
  • Wspomaganie komputerowe projektowania i konstruowania statków
  • Wspomaganie komputerowe projektowania siłowni okrętowych
  • Analiza gospodarki energetycznej na statkach
  • Badania procesów i diagnostyka okrętowych silników spalinowych
  • Symulacyjne i modelowe badania wibroakustyczne pomieszczeń okrętowych
  • Badania pożarowe materiałów i konstrukcji okrętowych (SOLAS, Towarzystwa klasyfikacyjne)
  • Badania własności palnych materiałów dla budownictwa (ISO, ASTM, i inne)
  • Projektowanie systemów wykrywania i zwalczania pożarów na statkach
  • Projektowanie i budowa urządzeń systemów monitoringu środowiska wodnego
  • Projektowanie i badania techniczne urządzeń chłodniczych i odszraniających
  • Ekspertyzy przyczyn awarii i uszkodzeń oraz badania stanu technicznego kadłuba, silników i wyposażenia, urządzeń transportu przemysłowego, przyczyn pożarów oraz drgań i hałasów
  • Analiza śródlądowych systemów transportowych
  • Analiza multimodalnych systemów transportowych.
© Copyright 2016 FORUM OKRĘTOWE. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów publikowanych przez FORUM OKRĘTOWE wymaga podania źródła informacji.
Realizacja: ESMETIC